söndag 30 augusti 2009

Härliga Biskopsgården och fantastiska FORMEX

Hej i stugorna!

Igår var jag på FORMEX för första gången och måste bara få säga att det var helt fantastiskt. Guuud så mycket snyggt!
De första timmarna sprang jag flitigt runt med kameran men framåt eftermiddagen var jag så trött och helt slut att jag glömde att ta fler kort.
Framåt tretiden kom jag på mig själv att jag hade glömt att äta lunch i all iver över att hinne se allt. Tittade en hel del på alla vackra smycken som kommer att komma in till oss på Nordljushome men även en del på alla julsaker! Jag kommer snart att lägga ut bilder här så ni också kan få den underbara julkänslan jag fick med alla tomtar och änglar som fanns.
Jag tror aldrig jag har varit så utmattad som jag var när jag kom hem på kvällen men fylld av härlig inspiration.
Ett annat ställe som också ger mig mycket inspiration varje gång jag är där är Biskopsgården utanför Uppsala. Maria har skapat en sådan härlig känsla i sin butik som ligger så vackert brevid en kyrka. Hon har öppet varje helg så passa på att åka dit nu när helgvädret är så fint. Så i väntan på lite FORMEX bilder får ni här se lite bilder från just BISKOPSGÅRDEN.
Må så gott

Kram Tessan





12 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Härliga bilder från biskopsgården...har tänkt såå många gånger att jag ska åka dit, men det blir aldrig av. Nån gång så! :-) Ja oddbirds hade inte så stor monter men den var härligt färgsprakande!!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Det var alldeles för längesen jag var på biskopsgården känner jag!!

Ja visst var mässan kul! Håller med, ibörjan kollade man allt o allt var såå fint.
Sen fick man som en radar o scannade in omgivningen o det "pep" till när det var nåt extra! :)

Blir kul när leveranserna börjar droppa in senare i veckan!! Tjohoo!

Ha det jättebra i veckan

Kram jeanette

Annas skattkammare sa...

Jättefint!
Är lite avis på dig och alla andra som varit på Formex.. =) men det ska bli skoj att se bilderna och inspireras iallafall..
Kram /Anna

Thesèse sa...

Vad förvirrad jag blev.. kram tessan, det är ju jag. så säger ju mamma. Så gick jag in här o så hette du det oxå! haha. Formex är fantastiskt.. i år hade jag inget företag att gå med så jag missade det :(. Ljuskronan du har på bild skulle jag kunna döda för.. eller inte riktigt.. Men det är väldigt fin! Klämmer på den ofta när jag strosar i butiker. Kram Tess (så slipper du bli förvirrad.. hhi..)

lottens vita och gröna sa...

hallå där, ohhh var du på formex, skulle det men det rann ut i sanden..hm! oh biskopsgården, dit vill jag åka, ljuvliga ting! varmkram lotten

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad kul att du kikade in hos mig. Jag ska titta igenom din blogg i morgon när jag har mer tid. Den ser jättetrevlig ut. Vilket konstigt sammanträffande. Jag var inne både på Biskopsgårdens sida och Nordljushome igår. Jag och min kompis pratade på väg hem från Formex igår att vi måste åka dit, till Biskopsgården, hon har varit där och blev så förtjust. Jag är lite inne på att göra något liknande här hemma på gården eftersom jag håller på en hel del med gamla möbler. Just nu håller jag på att lägga ut mina smycken på min webshop. Det råkade bli lite för mycket när jag satte igång. Det är ju så roligt att göra dessa underbara smycken. Kika gärna in på min andra "smyckes" blogg om du får tid över någon dag. Ha det så bra. Mvh Aydan

Marita sa...

Hej! vilka härliga bilder! Nu bara måste jag åka till Biskopsgården, har aldrig varit där men har hört talas om den.... ljuskronan - underbar!
Så avis på dig och alla andra som var på Formex mässan! Skulle verkligen velat få gå runt där och njuta. Nu ser jag fram emot dina bilder därifrån.
På din blogg har du en gammeldags ängel på en liten plåttavla, sååå vacker! Vart kan jag få tag på en sådan?
Kram, Marita

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Vilken mysig butik det där är. Dit hade jag gärna åkt vid tillfälle. Så vackert. Vilken känsla!

Håller med dig - de har otroligt fina saker Vintage by Fé. Gillar dem skarpt! Fina bilder du visar.

Jenny

iLLi sa...

Vilka härliga bilder!

Tulipa sa...

Hej!
vad kul att du visar bilder från Biskopsgården! Läser troget hennes blogg.

Formex tyckte jag också var härligt. Beställde från Vintage by Fè, men läste hos Jenny att du skrev om armband med änglar..konstigt det såg jag inga... Tyckte deras sjalar va så läckra också!
trevlig dag!/
Mariette

Katta sa...

Det är ju lite tur att man inte kan småshoppa för sin egen del på mässan när det finns så mycket snyggt, ska bli spännande att se vad som kommer ut i butikerna sen. Så fina bilder från Biskopsgården. Kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oo verkar såå kul på den mässan..kan tro man finner inspiration däe...det gör jag av dina bilder!!

kram ♥ Millan