söndag 12 december 2010

Jul i rött

Hej alla vänner!

Helgen har gått i ett rasande tempo och med högsta växeln i. Montering av köksfläkt, uppsättning av fler överskåp, inköp av julklappar, lunch på stan och ett härligt och mysigt glögg och middagsparty hos kära vänner. Åhh så skönt att få sätta sig en stund och bara njuta av trevligt sällskap och samtal. Chokladglöggen Lucia är en stor favorit hos mig och lite pepparkakor med ädelost, så gott! Ett nytt tillbehör till den söta glöggen är Myrstacken, så enkel att göra och så god. Kan varmt rekommenderas!
Blanda mjuk naturell färskost med hackad röd lök, lite salt o peppar och bred ut den som en liten myrstack. På osten brer du sedan ut svart kaviar och till detta serverar du salta små runda kex. Prova- det smakar ljuvligt!
Ikväll visar jag lite juliga bilder i som går i röd inspiration, allt är nämligen inte vitt hos mig i dessa jultider.
Denna vecka går vi in i Luciaveckan och framför mig har jag tre stycken luciatåg att se fram emot med härlig barnsång.

Må så gott allesammans

kram









3 kommentarer:

topdesign sa...

Hej Tessan! vad gott det där låter, får prova det! Kul att du var in hos oss och tittade.
Hemma är det inte heller bara vitt i jultider, men det beror på att jag har så mycket arvegods som jag älskar. Vad mysigt att du fick se så många lucior, det blev inget för mig. Du vet mitt emellan stora barn och väntan på barnbarn :)

Ha det så härligt!
Kram Lena

Tina sa...

Halloj, nä allt får inte vara vitt till julen! Jag gillar turkost just nu..kom på att jag måste klä mina hjärtan med grönt, såg dina..

Kram mitt i julstöket, Tina

Nilla Q sa...

Hej!

Tittar in för att önska dig en skön julaftonskväll!

Kram Pernilla