söndag 7 november 2010

Köksbygge

Hejsan alla goa vänner!

Först måste jag be om ursäkt att tiden inte har räckt till inlägg här på bloggen på ett tag. Det är nämligen så att vi har påbörjat ett av de största projekten någonsin här hemma. KÖKSRENOVERING! Phu, trodde väl aldrig att det skulle vara så knepigt att få till de smarta lösningarna, den härliga designen som redan fanns i mitt huvud. Det stora problemet är att sjösätta det tillsammans med IKEA som inte tänker som jag. Ledordet just nu i denna renovering är KOMPROMISS vilket inte är min starkaste sida. Trodde inte heller att en köksrenovering skulle ta så lång tid och att det skulle innebära näst intill dagliga åkturer till IKEA för att byta grejor. Har rivit ut allt i vårt gamla kök och börjat om från början. Renoveringen börjar i ett radhus kök från Marbodal i vitt/bok från början av 90-talet som ska fövandlas till ett lantligt vitt kök med mycket förvaringsutrymme med härliga inredningsdetaljer som för tankarna till Provance (och en smula zink). Så ser drömmen ut! Om det går? Följ med på vår köksresa så får vi se vart vi landar....

många kramar från





Under trappen som många av oss i radhus har ska jag försöka få till ett lantligt skafferi i detta ofta outnyttjade "rum"



här har vi påbörjat jobbet "riv ut allt"



här har de första stommarna kommit på plats- bygget har börjat!

Inga kommentarer: