lördag 13 november 2010

Julinspiration no 1

Hejsan! Hoppas att ni har haft det bra i veckan och kunnat njuta av snön. Genast blev det mycket ljusare ute vilket behövdes i novembermörkret. Tyvärr har det mesta slaskat bort nu. Här hemma fortsätter köksrenoveringen och nyss har jag slipat förrådet som ska bli ett lantligt skafferi. Hoppas verkligen vi blir klara till jul. I väntan på att få julpynta här i huset så bjuder jag idag på lite härlig inspiration från mitt senaste besök hos underbara Anna på Design&Countryhouse i Västerås. Hon har en helt ljuvlig atmosfär i den vackra byggnaden där hennes butik finns. En julmarknad är också på gång...
I butiken finns det vackert porslin, kläder, inredningsdetaljer, café, smycken, ja allt du kan tänka dig i en mysig lantlig stil. Kan rekomendera varmt ett besök där och Anna är en så gulliiiig person!
Delar av sortimentet finns också i hennes webbutik om du bor långt ifrån.
Till mitt skafferi inhandlades de vackra glasburkar från IB Laursen (syns på bilden med skåpet), väggord och rustika lerkrukor som ska få bli årets adventsljusstake. Mmmm... börjar längta så smått till julen nu. Nä nu är det dags att återgå till köket så att det hinner bli färdigt till jul.

Ha det så gott

kram







3 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

VAD MYCKET FINT :)

BLOGGPARTYT hos mig fortsätter....
Håkan

Susanne sa...

Snygga burkar...köpte själv ett par snygga häromdan ;) jättesnyggblogg, du åker in i listan!
/Susanne

Tina sa...

Fin blogg du har, kommer tillbaka...
Kram Tina