tisdag 1 december 2009

Härliga advents och förberedelsetid

Hej alla mina goa vänner!

Jag bara älskar denna härliga adventstid=förberedelsetid. Det är så underbart att få gå här på kvällarna efter jobbet och småpyssla och pynta här hemma.
I helgen gjorde jag en fin hjärtkrans av en vitt metallstomme (inköpt hos trevliga Jenny på Myrra här i stan), band sedan lingonris runt, lite rött julband och så ett vackert hjärta i mitten.
Älskar också min vackra adventsljusstake som även den fick lingonris runt sig och som jag dekorerade med lite vackert inslagna julpaket som jag har förklarat för familjen är inte "öppningsbara" utan enbart för dekoration.
I skolan har pepparkaksbaken, träning av luciasångerna och lucköppning börjat. Lika mysigt varje år. Även om det också kan vara en hektisk tid så glöm inte att också njuta...

kram tessan





Inga kommentarer: