torsdag 24 september 2009

10 sanningar om dig själv



Hej alla vänner!

Jag har fått en utmaning från trevliga Jeanette som har bloggen Allt eller inget med Jeanette. Självklart antar jag utmaningen och berättar 10 saker (sanningar) om mig själv.

* Är gift med min underbara man som jag träffade under gymnasietiden (klasskamrater) och som jag blev "ihop med" på min 18-års dag.

* Jag är ett riktigt julfreak! Älskar att köpa, slå in och få julklappar. Tyvärr är jag alldelse för nyfiken av mig och har svårt att inte klämma, känna och tjuvkika i förväg...

* Jag är stolt över att jag kan den ädla konsten att göra pärlkrokodiler som är ett pyssel från Frankrike. Det är kul men pillimariskt.

* Är tidigare utbildad kallsänka och gjorde min praktik på Sheraton hotell i Stockholm som var väldigt spännande och lärorikt.

* Jag kan baka de mest fantastiska, spröda drömmarna så att de nästan (jag sa nästan) kan tas för att de har blivit köpta hos ett bageri.

* Jag älskar att läsa böcker med verklighetsanknytning. Favvoförfattaren är Torey Hayden som har skrivit bl.a Tigerungen och Burpojken m. fl.

* Jag har varit på påveaudiens i Rom

* Jag äldsta systern i en skara på (5!) systrar.

* Jag kan prata lite för mycket ibland...

* Bland framtidsdrömmarna finns... författare, politiker, egen inredningsaffär, föreläsare, projektledare, kunna fotografera bättre, pedagogikprofessor, rädda världen, måla huset ännu vitare, hitta ännu fler trevliga blocketfynd, shoppingrundor, resor och att mina och andras barn får ett så fantastiskt liv som de önskar sig (efter lite kämpande förstås:)

japp (det är mycket, men drömma är gratis)...

Det var lite om mig nu skickar jag utmaningen vidare till några andra underbara bloggorskor så får vi se om de också antar den.

Utmaningen skickas till;

Hemma hos lilla mej (Rita)

Rost och Rosor (Katta)

Änglarnas hus (Sanne)

Lottens vita och gröna (Lotten)

Lantlif (Anette)


Ha en riktigt härlig dag

kram tessan

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad roligt 1000 tack . Jag måste få lite betänketid ,det är väl okey.Ha en mysig dag kramizar ~~~~RITA~~~~.

lottens vita och gröna sa...

tack sötis för den läsningen, vad kul att lära känna dig lite mer!!!
jag antar den...fast det kommer dröjja några dar eller så..kraaaaaaam lotten

becca sa...

Kul att lära känna dig lite mer, jag är också jul älskare =).

Min man älskar drömmar, så vi kommer och provsmakar någon gång!

Ha det bra, kram Rebecca.

Katta sa...

Tack för utmaningen, den antar jag gärna men jag ska tänka till lite först så den kanske inte kommer i nästa inlägg men sen så. Kul att du gör pärlkrokodiler det måste ju vara en konst i sig för att inte tala om att göra goda drömmar, önskar verkligen jag ver duktig på att baka kakor. Kram Katta

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Du, tack så himlars mycket, men tyvärr, jag är aldrig med på utmaningar eller utmärkelser !!
Men tack snälla du ändå !!
Kraaam Anette

Änglarnas hus sa...

halloj!

Vad spännande det var att läsa om dig..många saker stämmer faktiskt in på mig.. också!!
Tack för utmaningen :) ..kanske tar jag den.. funderar fortfarande...återkommer senare..

Ha det så bra i helgen!!

Kraam Sanne!!